Wednesday 25 December 2013

Empayar perniagaan, bukan salah ibubapa!

Teks:Nazurah Rahim
Foto: Carian Google.


panduan niaga online

Assalamualaikum pembaca budiman,

Alhamdulilah, bersyukur kerana masih ada kesempatan untuk berada di bumi ALLAH. Tahun 2013 semakin meninggalkan kita menghampiri 2014 tahun yang dinanti. Melihat kebanyakkan status sama
ada di halaman  facebook, blog atau sebagainya memberikan komen  dan  keazaman untuk lebih berjaya lebih-lebih lagi di dalam bidang perniagaan. 

Jesteru apakah impian kita pada tahun 2013 telah terlaksana? Setiap dari kita tidak pernah ada titik noktah untuk bermula. Permulaan dan semangat baru yang mungkin lemau ditelan waktu dahulu wajarlah kita bangunkan semula. Ya 2014 tahun kejayaan untuk ramai orang. Insyallah.

"Salahkah ibubapa tidak menyediakan empayar bisnes untuk kita ?"

Kita tidak boleh menyalahkan ibubapa kita kerana tidak menyediakan sesuatu untuk kita. Zaman mereka terlalu banyak kekurangan. Zaman mereka penuh sesak dan liku. Zaman mereka hidupnya tak menentu. Zaman sudah jauh berubah meninggalkan ibubapa kita yang meniti usia senja.

Waktunya sekarang untuk kita yang mulakan atau sediakan sesuatu untuk anak atau generasi kita. Masa untuk kita sediakan tapak. Tapak yang akan menjadi empayar generasi kita. Kitalah yang akan mulakan sekarang dan kita jugalah yang akan mengukir corak untuk generasi kita nanti. Insyallah.

Keluhan untuk ibubapa kita sudah tamat. mereka sudah habis daya. Namun kita boleh sentiasa menjadikan mereka idola kita, kerana mereka sudah sehabis daya berbuat baik kepada kita. Sampai masa untuk kita mendamping mereka dengan kasih sambil membina empayar generasi kita.

Manfaatkan ilmu yang ada. Bermula dengan langkah pertama. Sediakan sesuatu untuk anak-anak kita, perniagaan.


Semoga mendapat sedikit  manfaat. Sekadar berkongsi.
Salam kasih dari saya,
Wasalam.

Nazurah rahim
25 DEC 2013 (RABU)
===============

No comments:

Post a Comment