Thursday 16 January 2014

Tidak bergaya hebat tidak mengapa "Working from home mom".

Teks:Nazurah Rahim
Foto: Carian Google.

kerjaya dari rumah


Assalamualaikum pembaca budiman,


Melihat kepada gambar yang saya paparkan, ternyata ia memberi maksud yang sangat mendalam.
Berbagai  takfsiran berligar-ligar memberi jawanpan kepada otak kita seterusnya membuatkan kita akan berfikir. Apa maksud sebenar?

Tidak salah untuk kita tafsirkan dalam bentuk apa jua terjemahan kepada kotak fikirn kita. Kerana kita adalah apa yang kita fikirkan. Gambar ini memberi banyak terjemahanya kepada saya sendiri. Minda segar saya jelas membuat tafsiran sendiri  Memilih untuk memiliki wang semasa bekerja ataupun menghabiskan banyak masa untuk berada di "kediaman" bersama anak-anak saya ? Suatu ketika  sebelum saya mengambil keputusan untuk menjadi sebahagian dari "work from home mom"  gambar ini saya letakkan di dalam skrin laptop saya untuk tatapan harian saya, motivasi untuk saya. Setiap hari saya tatap yang mana akan jadi pilihan saya. Masih saya ingat mata  sentiasa memandang ke arah kediaman dan serta merta otak terus menerkam jauh membawa saya pulang ke rumah melihat jernih  mata anak-anak saya. Keletah anak-anak bermain-main di minda. Telah lama saya tinggalkan mereka untuk kerjaya saya. Adakah apa yang saya hasilkan berbaloi? Adakah kerjaya saya membawa saya ke puncak?

Alhamdulilah. Keputusan itu  telah saya ambil dan masanya untuk saya nikmati dan pelajari sesuatu sekarang.  Bergelar "work at home mom ". Anak-anak membesar di hadapan saya. Satu Nikmat yang tak mungkin saya dapat gambarkan dengan kata-kata. Saya sediakan makanan untuk meraka . Mudahnya wanita mencari pahala. Tidak bergaya hebat tidak mengapa.  Pada anda yang memilih keputusan atau sedang menjurus ke arah itu keputusan anda besar ganjaranya. Ganjaran yang anda tidak nampak di dunia nyata.  


bisnes online



Ramai yang merasa keputusan ini bagaikan sesuatu yang amat salah. Entahlah sukar nak ditafsirkan kesalahan sebenar. Pandangan mata hati tidak sama dengan apa yang kita lihat secara kasar. Pada teman yang  masih dalam dilema setelah berhenti, kita di perjalanan baru yang menuntut  banyak kesabaran. Pandanglah sesuatu dengan  mata hati supaya kita akan nampak jalan lurus yang luas. Nah fasa hidup baru bersama anak-anak dan keluarga. Fasa hidup untuk berkerja dari rumah juga baru bermula. Matlamat sebenar kehidupan kita yang tentukan! Semoga kita sentiasa dirahmati Allah hendaknya.

Untuk berkongsi cerita dengan saya sila add saya terus fb:

Salam kasih dari saya,
Wasalam.

Nazurah rahim
16 JAN 2014 (KHAMIS)
===================

No comments:

Post a Comment