Saturday 25 January 2014

Rimbun teduh kasih ibu corak kehidupan kita masa kini!

Teks:Nazurah Rahim

Foto: Carian Google.


bisnes part time



Assalamualaikum pembaca budiman,


Melihat ayat begitu membuatkan fikiran saya laju menerpa kenangan bersama ibu. Al-fatihah untuk ibu. Zaman kecil membawa bahagia, walaupun hanya menjadi penghuni sebuah desa yang dikelilingi pohon-pohon getah rimbun teduh. Tiada "Gadjet" mewah teman setia, tiada wang ringgit untuk dibelanja. Yang segar hanyalah kasih "ibu".

Apa perasaan kita dibelai oleh ibu setiap masa  sewaktu kecil? Ramai diantara kita sangat bahagia kerana setiap masa kita bersama ibu di rumah. Rumah adalah syurga kita sewaktu kecil kerana  kasih sayang ibu. Melihat kita membesar saban waktu tanpa jemu. Semunya bermula dari rumah dan lahirlah kita sebagai manusia yang masih mementingkan kasih sayang ibu di rumah. Yang mencorakkan kehidupan harian kita seterusnya menjadikan kita insan-insan yang mementingkan "keputusan isi rumah ". 

Tetapi apa yang berlaku sekarang? Saban waktu mungkin anak bermain di rumah orang lain, saban waktu mungkin anak menerima kasih pihak ketiga yakni bukan kita sebagai ibubapa.
Pada yang memilih untuk bersama keluarga. Tahniah!

Kasih anda akan kekal segar di minda anak anda. Insyallah! 

Bergelar " working at home mom " idaman suri hebat masa kini. Binalah kasih kita sepertimana ibu kita sentiasa mendidik kita sewaktu kecil. Pelajari sesuatu tentang ibu kita. Rahsia mereka membina keluarga bahagia  tanpa wang berjuta mungkin. Bahagia.

Salam kasih dari saya,
Wasalam.

Nazurah rahim
25 JAN 2014 (SABTU)
==================

No comments:

Post a Comment