Friday 29 November 2013

Hadiah istimewa untuk solat si kecil.

Teks:Nazurah Rahim
Foto:Nazurah Rahim

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Si comel yang berusia tiga tahun ini sudah saya asuh secara santai untuk bersolat.Telatah mesranya selalu membuatkan kami tesenyum penuh makna.Kebiasaannya dia akan memakai telekung yang dihadiahkan untuknya sejak setahun yang lalu.Terima kasih kerana menghadiahkan telekung cantik itu.

Semoga saya sentiasa ada kekuatan dalam mendidik anak-anak dan generasi saya seterusnya .Inilah maksud "nilai hutang" yang saya curi dari anak-anak saya semasa saya bekerja sepenuh masa suatu ketika dulu.Nilai hutang yang tak mampu untuk saya tebus semula, walaupun kini saya suri sepenuh masa.Putaran masa berlalu meninggalkan kita menjadikan semalam hanya kenangan untuk kita imbas dan pelajari sahaja,tidak  lebih dari itu.

Ucapan terima kasih untuk seseorang yang menghadiahkan telekung comel untuk si manja kami.Terima kasih kerana selalu menjadi sahabat setia kami ,terima kasih kerana hadir dalam hidup kami dan terima  kasih atas segalanya.Semoga Allah sentiasa memberkati.

Ringkasannya:
1~Pemberian hadiah sangat bernilai pahalanya sekiranya si penerima memdapat manfaat atas hadiah tersebut.
2~Didikan awal bersolat penting untuk permulaan awal kanak-kanak.
3~Dalam persahabatan boleh mengekalkan saham akhirat anda.

Semoga anda mendapat manfaat dari cerita solat si kecil dan semoga anda menagkap maksud sebenar penulisan ringkas saya.


semoga menjadi anak yang solehah. Ameen.


Salam ikhlas dari saya,
Wasalam.

Nazurah rahim
29 Nov 2013 (JUMAAT)
===============



No comments:

Post a Comment